Czy wiesz że Niemiecki rynek jest drugim (po Wielkiej Brytanii) co do wielkości rynkiem sprzedaży online? Ponad połowa Niemców robi swoje zakupy właśnie w internecie. Chciałbyś rozwinąć swój biznes online? Może warto zainteresować się rynkiem e-commerce w Niemczech?

DLACZEGO E-COMMERCE W NIEMCZECH JEST TAK POPULARNY?

Jak potocznie się przyjęło Niemcy są bardzo wygodnym narodem, zamiast tracić cenny czas na bieganie po sklepach i stanie w kolejkach (w przeciwieństwie do nas Polaków 🙂 ) wolą go spędzać z rodziną. Dużą chętniej sięgają po laptopa i robią swoje zakupy w internecie. Właśnie dzięki temu e-Commerce w Niemczech zyskał tak dużą popularność.

LOGISTYKA A E-COMMERCE W NIEMCZECH

Wbrew pozorom aby odnieś sukces w branży e-Commerce w Niemczech logistyka ma bardzo duże znaczenie. Niemieckie firmy jak nikt inny na bieżąco analizują rynek e-Commerce w Niemczech, a swoje działania ukierunkowują na to by z dnia na dzień polepszać swoje usługi. Ale czy to oznacza, że niemiecki rynek zbytu jest zamknięty na zagranicznych sprzedawców? Nic bardziej mylnego! W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów możemy przecież zaoferować produkt dobrej jakości w dużo lepszej, konkurencyjnej cenie. Ale by nasz e-Commerce w Niemczech funkcjonował i przynosił spore zyski musimy zdawać sobie sprawę z tego, że ekstra cena to dopiero połowa sukcesu.

Bardzo ważną rolę odgrywa tu zaplecze logistyczne. Dlatego decydując się na biznes e-Com merce w Niemczech powinniśmy przemyśleć kwestię związaną z całym procesem wysyłki. Już tłumaczę o co chodzi. Konkurencja nie śpi i doskonale zdaje sobie sprawę, że musi zadowolić swoich klientów bardziej niż inni. A bardzo duży wpływ na to ma sprawna i szybka obsługa, aż po realizację zamówienia. Im szybciej Klient e-Commerce otrzyma swoje zamówienie, tym bardziej niż pewne jest to, że powróci w celu kolejnych zakupów online. Dlatego też zakładając swój e-Commerce w Niemczech rozważ opcję przesyłek wysyłanych właśnie z Niemiec.

Dodatkowym atutem zdecydowania sie na usługę fulfillment jest niemiecki adres logistyczny. Niemcy są czasami bardzo stereotypowi i dużą wage przywiązują do tzw. niemieckiej jakości. Zadaj o to by na zamówieniach z Twojego e-Commerce widniał niemiecki adres. Wile osób próbujących rozwinąć skrzydła e-Commerce w Niemczech to zbagatelizowało i tym samym przekreślili sobie szansę na rozwój. Posiadając niemiecki adres logistyczny wzbudzisz dużo większe zaufanie Klienta, tym samym chętniej odwiedzi Twój e-Commerce i dokona zakupu. Będzie miał pewność, że jego zamówienie dotrze na czas, a w razie reklamacji czy zwrotów przesyłka bezproblemowo wróci do Ciebie.

Zdajemy sobie sprawę, że podjęcie współpracy z niemieckimi firmami logistycznymi często wiąże się z bariera językową lub innymi kwestiami, a właściciele e-Commerce często rezygnują z podjęcia współpracy już na stracie.
Sami jesteśmy firmą, która swoje działania skierowała na rynek niemiecki i wiemy jak trudno w pojedynkę jest stawiać pierwsze kroki. Dlatego też zawsze służymy swoja pomocy i doświadczeniem, a w razie jakichkolwiek pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu.